Vállalkozási Ötletek – Hogyan induljunk Pinteresttel tapasztalat nélkül
Vállalkozási Ötletek kezdőknek-Pinterest magyarul, nézők elérése és egy sikeres vállalkozás felfuttatása indulás után, könnyedén!
Már elkezdtél kiszakadni a mókuskerékből, de fogalmad sincs arról, hogyan történik az induló vállalkozások támogatása Pinteresttel? Vagy talán szeretnéd magad mögött hagyni a munkát, amit nagyon nem élvezel, de fogalmad sincs, merre indulj? Egy vállalkozás beindítása nem egyszerű.
Az elindítása sem, hiszen több dologra van szükség hozzá:
Csak, hogy néhányat említsünk. Egy vállalkozás beindítása nem két perc, és sajnos nem két forint, hiába mondják azt sokan, hogy 0 forint befektetéssel is lehet vállalkozni. Lehet, de a kérdés a következő: Lesz belőle sikeres vállalkozás?
Ebben a blog posztban összeszedjük mik a legfontosabb alappilérei annak, hogy képesek legyünk induló vállalkozások támogatására Pinteresttel. A mai napig sokan azt gondolják, a Pinterestet Magyarországon senki nem használja semmire, pedig:
Órákig sorolhatnánk kiknek, és miért jó a Pinterest, de szerintem értitek. Amit viszont sokan nem tudtok, még azok sem, akik sikeres vállalkozásokat vezetnek az az, hogy több, mint 1.5 millió aktív felhasználó van havi szinten Magyarországon, és szinte SEMMI konkurencia!
Azt, hogy a magyar felhasználók, megállás nélkül keresnek tartalmat, és választ a kérdéseikre, de nem találnak, mivel a magyar vállalkozások nincsenek még mindig fent a Pinteresten!
Ezért indult el a Pinterest Magyaroknak TikTok csatorna tavaly Októberben, hogy megmutassam nektek, hogyan tudjátok kihasználni a platformot, és így képesek legyetek induló vállalkozások támogatására Pinteresttel könnyedén!
Azóta bővültünk, és most már van Youtube Csatorna
Instagram oldalunk, szintén Pinterest Magyaroknak
És még Facebook Oldalunk is lett, úgyhogy most már nincs kifogás, mindenhol megtaláltok minket!
És mielőtt felmerül a kérdés, igen, van magyar Pinterest oldalunk is, viszont ott most indul majd be az aktivitás, mivel nagyrészt a blog posztokat fogjuk ott népszerűsíteni, illetve valószínűleg a videókat fogjuk feltölteni oda is, hogy több területen láttátok a tartalmat, és tanuljátok meg, hogyan működik az induló vállalkozások támogatása Pinteresttel.
Vágjunk is bele a mai témába, ahol elmondom nektek az 5 legfontosabb alappillérét a Pinterestnek és annak, hogy hogyan tudjátok induló vállalkozások támogatására használni a platformot!
Mit értünk ez alatt? A Pinterestnél lehetőségetek van minden Standard és Videó poszt (vagyis pin) alá linket tenni, így lehetőségetek van arra, hogy nézőket küldjetek a weboldalatokra, Instagram, TikTok vagy akár Youtube csatornátokra, ezzel potenciális vevőket, feliratkozókat és nézőket szerezve.
Itt láthattok eredményeket egy pinre az elmúlt 30 napban egy olyan oldalon, ami kellően optimalizálva van, és folyamatos forgalmat generál a blognak.
Ez az egy pin 3670 kattintást hozott 30 napon belül, 59,000 alkalommal látták és 8 alkalommal lementették.
Melyik másik platform engedi, hogy minden poszthoz linket tegyetek, és azonnal kattintásra ösztökéljen titeket? Segítek: Semelyik.
Ennek köszönhetően, ez a funkció kifejezetten fontos, amikor arról beszélünk, hogyan működik induló vállalkozások támogatása Pinteresttel. Így: A platform lehetőséget biztosít arra, hogy minden egyes alkalommal, amikor posztoltok, elérjetek új embereket és átirányítsátok őket a kívánt felületekre (weboldal, TikTok, Instagram, Youtube), ahol folytathatjátok velük a kommunikációt vagy terméket, szolgáltatást értékesíthettek.
Ezen felül, a Pinterest segít abban, hogy megtaláld a célcsoportod. Egy vállalkozás beindításánál fontos, hogy tudjuk kiknek szeretnénk eladni, de nem elég csak megnézni nagyjából ki lehet a célcsoportunk.
Miért?
Mert nem csak a mi terveink, hanem a nézők reakciója is fogja formálni azt, hogy milyen:
Lesz szüksége a potenciális ügyfeleiteknek. A Pinteresten lehetőségetek van érintkezni azokkal a nézőkkel, akik pont a vásárlás előtti szakaszban vannak. Mivel a Pinterest felhasználói a jövőt tervezik, a jövőben történő eseményekhez keresnek inspirációt, termékeket, szolgáltatásokat, így lehetőségetek van arra, hogy betöltsétek ezt az űrt!
Tehát, ha rengeteg kulcsszó, és keresés akad magyarul, akkor fontos, hogy TI legyetek azok, akik válaszokat adnak a feltett kérdésekre! Ezzel fogjátok elérni, hogy a ti oldalatokat nézik meg, titeket küldenek inspirációként nektek, és tőletek fognak vásárolni, mivel minden oldalról a ti munkátok jön velük szembe.
Vegyük példának Bettit, aki esküvő fotózással foglalkozik a Malom Fókusz oldalán. Ő tudja, hogy a közönsége nagyon aktívan használ Pinterestet, ezért nem habozott, amikor rám talált és 2022 Novembere óta aktívan velem dolgozik. Ennek az lett az eredménye, hogy mostanra már nem tudsz úgy keresni, hogy ne őt látnád esküvő fotózás témában, és még a saját ügyfelei is az ő korábbi képeit küldik vissza inspirációként, mivel annyira tetszik nekik!
Itt láthatjátok bekarikázva mennyire sokat jönnek fel az ő munkái.
Sokan azt gondolják, a Pinterest egy social media platform, viszont ez nem igaz. A Pinterest, egy kép és videó alapú keresőmotor, ahol a felhasználók inspirálódhatnak, megoszthatnak ötleteket, vásárolhatnak, és kapcsolatba léphetnek a számukra szimpatikus alkotókkal.
Ezen felül, ahogy az első pontban is említettem, a Pinterest lehetőséget ad arra a standard posztoknál, hogy linket csatoljunk, ezáltal nézőket/vásárlókat tudunk átirányítani a kívánt landoló oldalakra (ez lehet weboldal, TikTok, Instagram, Facebook, Youtube, stb).
Amit pedig konzisztens forgalom alatt értünk az az, hogy a jól optimalizált Pinterest profil több ezer, tízezer, vagy akár százezer fölötti kattintást eredményezhet havonta a népszerűsíteni kívánt platformokon!
Példának itt az én jelenlegi oldalam, ahol több, mint 175,000 kattintásom volt az elmúlt 30 napban, és egy forintot sem fizettem reklámokért!
Ez $2400 bevételt jelentett reklámokból ennek az oldalnak az elmúlt 30 napban.
Nyilván nem mindenki blogol, van aki terméket szeretne értékesíteni, vagy a szolgáltatásait, náluk más mérőszámok lesznek fontosak. Viszont egy dolog biztos:
A Pinterestre kiposztolt tartalmak nem napokig vagy maximum hetekig, hanem évekig hoznak forgalmat akkor, ha konzisztensen, és stratégikusan dolgoztok az oldalatokon!
Talán ez az egyik kedvencem a Pinterestben. Mindenki tudja, hogy egy sikeres vállalkozás ugyanolyan elfoglalt is. Hozzá tenném egy kezdő vállalkozás beindítása sem igényel kevesebb időt, úgyhogy azt hiszem fair állítás azt mondani, hogy rengeteg tartalmat kell gyártani rengeteg platformra, az időnk pedig véges.
Itt abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy noha a Pinteresten van preferált formátum, van lehetőségünk tarolni azzal is, ami nem feltétlen a legoptimálisabb, vagy nem feltétlen ide készült első sorban.
Itt gondolok például a TikTok videókra, Youtube videókra vagy akár az Instagram reelekre. Vízjel nélkül bármelyik tartalmat könnyedén fel tudjuk használni Pinteresten arra a célra, hogy támogassuk a vállalkozásunk vele!
Ezekkel a tartalmakkal is feltörhetünk a csúcsra ugyanúgy, mintha csak és kizárólag az ide készített és méretezett tartalmakat használnánk! A Pinteresten lehetőségünk van az összes social media platformra készített tartalmat valamilyen formában újrahasznosítani, ezzel támogatva az elérésünket és azt, hogy ne csak Pinteresten, de a Google első oldalán is minket találjanak meg!
Végezetül pedig a kedvencem. Úgy gondolom ez talán az egyik legtökéletesebb pont itt, az induló vállalkozások legnagyobb támogatója, de még a sikeres vállalkozások egyik legjobb barátja is egyben! A magas, organikus elérés. A Pinterest algoritmusa nem úgy működik, mint a TikTok, hogy azonnal vagy pár napon belül szárnyalatunk, ha jó a tartalom, hanem!
Itt, amennyiben felépítettünk egy sikeres oldalt, jó stratégiával, 3-6 hónap után azt kell látnunk, hogy elkezd napról-napra gyorsabban épülni az oldal, és küldeni a nézőket az irányunkba. Remek példa erre ismét Betti, akinek a Pinterest oldala lassan 400,000 nézőt és több, mint 1,200 kattintást tudhat maga mögött az elmúlt 30 napban teljesen organikusan, pár óra befektetésével havonta.
Betti eddig 0 forintott költött reklámra, mivel a cél az volt, hogy ismertesse a márkáját, a weboldalát, és elkezdje a nézőket egyik helyről a másikra terelni. Ez olyan jól sikerült, hogy több blogbejegyzése a Google első oldalára került, tekintettel arra, hogy szorgosan és stratégikusan dolgozott a Pinterest stratégiáján.
Egy induló vállalkozás beindításánál nagyon fontos költséghatékonynak lenni, és a legtöbbször nem engedhetjük meg magunknak azt, hogy ész nélkül költsük a pénzt, mivel nem valószínű, hogy azokat az eredményeket érjük el, amiket szeretnénk látni.
Összességében a Pinterest egy remek platform, és nagyon hasznos az induló vállalkozások támogatására. Ennek a fő okai:
Egy sikeres vállalkozás ereje a közösségében, és a vásárlóiban van, illetve abban, hogy mennyire kötődnek hozzájuk a nézőik. A Pinterest segítségével kiismerhetitek a potenciális vevőitek érdeklődési körét, témáit, tartalmi igényeiket, és hozzá tudjátok alakítani a tartalmat, amit gyártotok, ezzel növelve a nézőszámot, bevételt, feliratkozókat – A számotokra megfelelő konverziót.
Ha a te induló vállalkozásodnak is szüksége van támogatásra, és szeretnéd kihasználni a Pinterestben rejlő lehetőségeket, akkor várlak a tanfolyamon!
Mit gondolsz? Te is szeretnél közéjük tartozni?
Facebookon is!
Ezen felül, minden héten két alkalommal küldünk ki hírlevelet, amiben az összes aktualitás először jelenik meg, ott vannak nyereményjátékok, kedvezmények, mini tréningek és kvízek kifejezetten azért, hogy a ti fejlődéseteket támogassuk a Pinteresten, és a vállalkozásotokban!
Ne felejtsetek el feliratkozni!
Ha bármilyen kérdésetek van, várjuk őket kommentben vagy emailben a info@pinterestmagyaroknak.hu email címen, ahol maximum egy héten belül válaszolunk nektek!
Ne feledjétek: Minden sikeres vállalkozás mögött akarat, és kitartás van! Ti sem olvastátok volna végig ezt a cikket, ha nem lenne bennetek meg az akarat, és az indittatás arra, hogy kihozzátok magatokból a maximumot!
Címkék: induló vállalkozások támogatása, kezdő vállalkozások, magyar pinterest, online vállalkozás, pinterest, sikeres vállalkozások, sikeres vállalkozó