Az online világ zajos, tele van ajánlatokkal, hirdetésekkel és olyan ígéretekkel, amelyek mögött gyakran semmi nincs. Ha te is vállalkozóként keresed az utadat ebben a közegben, akkor valószínűleg már megtapasztaltad: nem elég posztolni valamit az Instagramra vagy feltölteni egy terméket a weboldalra. A siker ott kezdődik, amikor pontosan tudod, kiknek szól a tartalmad, honnan jönnek a nézőid, és mit keresnek nálad.
Ebben a cikkben lépésről lépésre megmutatom, hogyan találod meg a fizetőképes közönséged online, hogyan építs tudatos rendszert a tartalomgyártás és forgalomterelés mögé, és hogyan illeszkedik ebbe a Pinterest mint marketingeszköz.
Ha most csak a közösségi médiára vagy a “posztolj többet” megközelítésre építesz, az a lehető legdrágább és legidőigényesebb módja annak, hogy vevőket szerezz. A kulcs nem az, hogy mindenhol jelen legyél, hanem az, hogy tudd: honnan jön a minőségi forgalom.
És itt jön a képbe a statisztika.
👉 Példa egy tanítványomtól:
“Tegnap volt az első olyan, hogy a facebook csoporthoz csatlakozásnál azt válaszolta valaki, hogy a pinteresten talált rám. Nagyon megörültem neki🥰.” – Andi, kézműves webshop tulajdonos
Sokan úgy kezdenek el vállalkozni, hogy van egy ötletük, van egy termékük – de nincs pontos képük arról, kinek szól ez az egész. Az online térben azonban nem azok fognak vásárolni, akik “kedvelnek” téged, hanem azok, akik problémával küzdenek, és megoldást keresnek rá – azonnal.
Értékeli az időmegtakarítást és a minőséget.
👉 Ő nem feltétlenül az Instagram követőd. Sőt, gyakran teljesen ismeretlen lesz, aki a keresőből vagy Pinterestből jön, meglátja, amit kínálsz, és ha megfelelő a weboldalad és az üzeneted, vásárol.
Ezért fontos, hogy ne csak elérj embereket – hanem olyan embereket érj el, akik vásárlási szándékkal keresnek.
És itt jön be a képbe a Pinterest…
A Pinterest egy vizuális keresőmotor, amit ma már több mint 520 millió aktív felhasználó használ havonta – többségük nő (több, mint 70%), 25–44 év közötti korosztály, akik konkrét vásárlási szándékkal keresnek.
Miért számít ez?
Mert ha a célcsoportod nők, anyák, otthon dolgozó vállalkozók, kreatív iparban tevékenykedők, coachok, szolgáltatók – akkor az ő döntési folyamataikban a Pinterest kritikus szerepet játszhat.
Mielőtt időt és energiát fektetnél a Pinterest stratégiádba, elengedhetetlen, hogy tudd: mely témákra van valódi kereslet a platformon. Nem minden niche egyformán működik – van, ahol brutálisan gyors a növekedés, míg máshol hiába posztolsz, alig jön reakció.
A Pinterest nem a “szerencsén” múlik, hanem a keresési szándékon. Az emberek tudatosan használják – és bizonyos témákban milliós a havi keresésszám. Ha ezek közül valamelyikhez kapcsolódik a vállalkozásod, akkor kvázi “ingyen forgalmat” hagysz az asztalon, ha nem vagy jelen.
Ezért szedtem össze azt a 10 top nichet, ami 2025-ben uralja a Pinterestet – hogy lásd, hova érdemes pozícionálni a terméked, tanácsadásod vagy digitális szolgáltatásod.
Ha a vállalkozásod bármelyikhez kapcsolódik, akkor Pinterest nélkül lemaradsz a vásárlási döntés előtti első lépésnél.
Nem csak a nagy, trendi témák tudnak forgalmat hozni. Vannak olyan mikro nichek, ahol a Pinterest-felhasználók nem csak inspirálódni jönnek, hanem konkrét megoldásra vágynak. Ezekben a kategóriákban gyakran nincs is elég jó minőségű tartalom – így, ha most lépsz be, akár pár jól célzott pin is az első helyre kerülhet.
Mert ha a témád nem a mainstream Pinterest világába tartozik (divat, lakberendezés, receptek), akkor sem vagy hátrányban. Sőt. Egy jól célzott mikro niche stratégiával gyorsabban jutsz el valódi vásárlókhoz, mint a tömegek között elveszve.
Ezekhez a témákhoz egyébként megtanulod az alap stratégiákat.
a) Forgalomterelés a weboldaladra
A Pinterest nem csak lájkokat hoz – hanem kattintásokat. Olyan, mint a Google, csak vizuális. Az emberek keresnek, megtalálják a pin-edet, és továbbmennek a weboldaladra, blogodra vagy termékoldaladra.
b) Social media oldalaid növelése
Pinterestről tudsz Instagramra vagy TikTokra forgalmat küldeni, ha jól használod a CTA-kat és linkeket. Erre viszont megfelelő stratégia kell, ahol tudod, hogyan használhatod a linkeket újra, milyen gyakran lehet ismételni őket és egyáltalán: hogyan tudsz eredényessé válni egy új platformon?
c) Email listád növelése
Használj Pinterestet lead mágnesek terjesztésére – pl. ingyenes e-book vagy sablon hirdetése pin formában.d) Értékesítés és passzív bevétel
Digitális termékeket, tanfolyamokat, Etsy boltodat is forgalmazhatod pin-eken keresztül – vásárlási szándékkal érkező embereknek.
🎯 Pinterest & Blog kezdő csomag
Ha most indulsz, ez a csomag megtanít arra, hogyan építs blogot és forgalmat Pinterest segítségével, akár nulla követővel. A csomag részletei:
https://www.pinterestmagyaroknak.hu/product/pinterest-blog-kezdo-csomag
„Már az első hét után 500+ kattintást hozott a Pinterest, pedig csak három pin-t raktam ki. A tanfolyam mindent megmutatott, amit máshol nem mondanak el.” – Dóri, coach és digitális termék készítő
🧠 Pinterest + AI – A jövő vállalkozói csomag
Ez a haladóbb tananyag megmutatja, hogyan használd a mesterséges intelligenciát és a Pinterestet együtt: pin-írás, trendfigyelés, kulcsszókutatás, automatizálás.
Az ideális vevő nem random pörget TikTokot – hanem célzottan keres megoldást, és hajlandó fizetni is érte. A Pinterest pontosan ezt a típusú embert éri el.