Azt gondoltátok nem jövök újdonságokkal?
Hogy nem írok többet a blogra?
Hogy pár cikk volt és vége?
Na nem! Viszont elsodort 2023 és noha repülök 2024-el, imádok blogolni, imádok írni és úgy döntöttem ebből rendszert csinálunk. Így megérkezett 2024 első bejegyzése Gyakori Kérdésekről Pinterest témában és arról fogunk beszélni miért éri meg Pinterestet használni 2024-ben!
Vágjunk bele!
A Pinterest egy vizuális felfedező eszköz, ami lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy inspirációt találjanak és ötleteket gyűjtsenek különböző témákban, mint például receptek, lakberendezés, divat, és kb bármi, amit el tudtok képzelni és a felhasználók feltöltötték.
De mi is pontosan a Pinterest és hogyan tudod a legjobban használni? Remek gondolat, és annál komplexebb, minél tovább meditálunk rajta, így elhoztam nektek a leggyakoribb kérdéseket: Válaszokkal.
Mi a Pinterest? Miért Éri Meg Pinterestet Használni 2024-ben?
A Pinterest egy vizuális keresőmotor, ahol a felhasználók “pin-eket” hozhatnak létre és kezelhetnek tematikus gyűjteményeken keresztül táblákban a profiljukon. Ezek a pin-ek képek és videók lehetnek linkekkel, amelyek az internet bármely pontjára vezethetnek. Tehát minden egyes linkkel át tudjuk irányítani a nézőt az ajánlatunkhoz és tudunk neki értékesíteni. A Pinterest segítségével könnyen megtalálhatod az inspirációt és és a legjobb ötleteket rengeteg érdeklődési területre.
Hogyan Kezdjem El Használni a Pinterestet?
A kezdéshez egyszerűen regisztrálj egy üzleti fiókot a Pinteresten egy e-mail címmel, Facebook vagy Google fiókkal. Miután beállítottad a profilodat, kezdhetsz pin-eket böngészni, saját pin-eket hozzáadni, és táblákat létrehozni az ötleteid szervezésére és optimalizálni. A Pinterest az érdeklődési körödnek megfelelő pin-eket is javasolni fogja, így könnyedén találhatsz új inspirációt, ráadásul remekül tudod formálni a vállalkozásodhoz illően.
Tudjátok: Kutya, cica képeket/videókat nem mentünk, ha nem használjuk őket.
Mi a Különbség a Pin és a Tábla Között?
A “pin” egy egyedi kép vagy videó, amit a Pinteresten megoszthatsz vagy menthetsz, legtöbb esetben linkkel van ellátva, ezzel segítve, hogy a megfelelő blog bejegyzéshez, termékhez, ajánlathoz érkezel. A “tábla” pedig egy gyűjtemény, amibe ezeket a pin-eket rendezheted tematikus csoportokba, szintén optimalizálva, a legmagasabb elérések érdekében. Például létrehozhatsz egy táblát “Kertészeti Ötletek” címmel, és ebbe gyűjtheted az összes kertrendezési inspirációt.
Hogyan Menthetsz Pin-eket a Pinteresten?
Amikor egy pin-t megtalálsz, amit szeretnél menteni, kattints a “Mentés” gombra a pin fölött. Ekkor kiválaszthatod, melyik táblára szeretnéd menteni. Ha még nincs táblád, gyorsan létrehozhatsz egyet közvetlenül ebben a lépésben. Könnyű, igaz?
Hogyan Szerezhetek Több Követőt a Pinteresten?
A követőszám egyáltalán nem fontos a Pinteresten, mivel a felhasználók nagy része nem a Home Feeden kezd el böngészni, hanem azonnal kulcsszavakkal nézi azt, amire éppen szüksége van, így a TE fókuszodnak is azon kell lennie, hogy a megfelelő kulcsszavakkal elérd a nézőidet.
Jó dolog, ha vannak követőid, de nem ez fogja eldönteni sikeres-e a Pinterest oldalad.
Miért Éri Meg Pinterestet Használni?
A Pinterest nem csak inspirációt kínál, hanem segít rendszerezni az ötleteket, növelni a weboldalad látogatottságát, illetve az eladásaidat,, ha üzleti szempontból használod. Egyedülálló vizuális keresési képességekkel rendelkezik, amelyek segítenek felfedezni és tervezni projekteket, álomutazásokat, eseményeket és bármit, amire igényed van és megtalálható a platformon.
Arról nem is beszélve, hogy a felhasználók kb 80%-a vásárlási céllal jön, hiszen a jövőjét tervezi itt, nem a múltba próbál visszatekinteni, ahogy pl. Az Instagramon szokás.
Hogyan Használhatom Üzleti Célokra a Pinterestet?
Ha üzleti profilt hozol létre a Pinteresten, hozzáférhetsz különféle marketingeszközökhöz, beleértve a statisztikákat és a hirdetéseket (mondjuk erre kb szükséged sem elsz egy jó stratégiával). A Pinterest egy kiváló platform arra, hogy növeld a márkád ismertségét, vezess forgalmat a weboldaladra, és elősegítsd termékeid vagy szolgáltatásaid eladását.
Kezdd azzal, hogy létrehozol vonzó és informatív pin-eket, amelyek közvetlenül a weboldaladra vagy online boltodra irányítják a felhasználókat, miután optimalizáltad a profilod és megtaláltad a megfelelő kulcsszavakat. Törekedj a rendszerességre és arra, hogy ne havonta egyszer posztolj, mivel akkor nem fogsz növekedni.
Ne feledkezz meg arról sem, hogy a tartalmaid a Pinteresten akár évekig élnek, nem csak napokig, mint a többi platformon (TikTok, Instagram), így lehetőséged van hosszútávon forgalmat, nézőket és vásárlókat szerezni.
Ha nem akarod, hogy a vállalkozásod lemaradjon a legmotiváltabb vásárlókról, akkor kezd az Ebookkal.
Milyen Biztonsági Intézkedéseket Kell Megfontolnom?
Erről talán nem is kéne beszélnünk, de mégis fontos, hiszen nem mindenki feketöves az internethasználatban.
Mint minden online platformon, a Pinteresten is fontos, hogy óvatosan kezeld a személyes információidat és figyelj a biztonságra. Kerüld a személyes adatok, például telefonszám vagy cím megadását a nyilvános profilodon vagy pin-jeidben. Használj erős jelszavakat, és légy óvatos minden olyan linkkel kapcsolatban, amire rákattintasz, mivel ezek rosszindulatú tartalmakhoz is vezethetnek.
Végső Gondolatok
A Pinterest egy kiváló eszköz az inspirációhoz, az ötletek megosztásához és a közösségi kapcsolatok építéséhez. Akár személyes érdeklődésre használod, akár üzleti céllal, a fenti tippek segítségével maximalizálhatod a Pinteresten eltöltött időd hasznát. Noha sokan azt gondolják csak képmentegető program, ha helyesen használjuk, képmentés helyett termékeket, szolgáltatásokat és élményeket tudunk értékesíteni azoknak, akik napi szinten böngésznek rajta.