5 vevőszerző tipp kezdő vállalkozóknak-Induló vállalkozások támogatása Pinteresttel
Már elkezdtél kiszakadni a mókuskerékből, de fogalmad sincs arról, hogyan történik az induló vállalkozások támogatása Pinteresttel? Vagy talán …
Vállalkozási ötletek tömege fut át a fejeden naponta, mégsem tudod, hogyan is kezdj bele? Tele vagy kreativitással, és lendülettel, mégsem tudod hol lehetne a legjobban megmutatni a vállalkozásod? Az is lehet, hogy épp a mérleg másik oldalán állsz: Keresed a legjobb vállalkozási ötleteket, miközben nem tudod, hogyan kéne előre menni.
Voltam mindkét oldalon, és be kell valljam: egyik sem jobb a másiknál. Egyrészt úszunk abban, hogy a sikeres vállalkozók mit csinálnak, mi a “sikeres vállalkozók 7 szokása” vagy a napi rutinja egy-egy már bejáratott vállalkozásnak, és azt érezzük: iszonyatosan le vagyunk maradva. Nem vagytok lemaradva semmiről.
Akkor sem, ha rengeteg ötletetek van, és nem tudjátok, hogyan kezdjetek neki vagy egyáltalán milyen lépéseket érdemes megtenni annak érdekében, hogy előrébb jussatok a céljaitokkal, és elindítsatok egy vállalkozást, és akkor sem, ha már megvan az induló vállalkozás, amit támogatni szeretnétek online jelenléttel, mégsem tudjátok, hogyan kezdjetek bele.
Ennek a blogbejegyzésnek két alappillére lesz. Az egyik, ahol megbeszéljük, hogyan működik induló vállalkozások támogatása Pinteresttel (ergo, itt már van egy oldalatok), és azon meditáltok, hogyan tudjátok beindítani a vállalkozásotokat Pinteresten: Mi a sikeres vállalkozások titka?
A másik pedig: Hogyan válasszatok olyan vállalkozási formát és tartalmat, amit kedvel a Pinterest? Naponta írtok nekem üzeneteket arról, hogy szeretnétek belekezdeni a Pinterestbe, de nem tudjátok hogyan! Nem akartok terméket árulni, nincsen még szolgáltatásotok…Talán fényképeket kéne lementeni és feltölteni? Az nem megy. De ezt már ti is tudjátok.
Viszont rengetegen érdeklődtök a blogok iránt. Mióta tudjátok, hogy nekem mekkora sikerem lett a sajátommal, és mióta azt is tudjátok, hogy akár magyar nyelven is tudtok vele pénzt keresni, bezsongtatok. És eddig nem volt igazán válasz erre. Ezt fogjuk elkezdeni boncolgatni ebben a cikkben. Azt, hogy hogyan tudjátok kihasználni a weboldalatokat a legjobban arra, hogy segítsen nektek még több bevétel elérésében, még több néző elérésében és még több feliratkozó beszerzésében.
Mindenben, amire egy kezdő vállalkozásnak szüksége van, és ami segít a vállalkozási ötletek részletesebb kidolgozásában és abban, hogy megértsétek miért jó, és hasznos a Pinterest nektek is, mint vállalkozóknak, nem csak, mint felhasználóknak!
Vágjunk is bele, nézzük meg, hogyan tudjátok kihozni a legtöbbet saját magatokból, illetve az induló vállalkozásotokból! Vállalkozási ötletek azoknak, akik élnek-halnak a Pinterestért vagy szimplán csak a párjuk halálra fárasztja őket vele! Tudom, hogy ti is itt vagytok!
A Pinterest felhasználói között nagyjából 35-65%-ban oszlik el a férfi-női arány. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók kétharmada nő, míg az egyharmada férfi. Ez nem meglepő, hiszen tudjuk jól, hogy a nők mindig imádnak nézelődni, és inspirálódni különböző területeken, ennek okán értelemszerűen ők lesznek azok, akik egy kép és videó alapú keresőmotort ki tudnak használni arra, hogy a jövőt tervezzék.
Amikor azon gondolkodunk, hogy milyen vállalkozási ötleteket érdemes becsempészni Pinterestre, akkor fontos szem előtt tartanunk a következőket:
Miután belegondoltunk abba, hogy a felhasználók nagyobbik része a női nemet erősíti, azt is át kell gondolnunk, hogy a már meglévő vállalkozásunk, ami nagy valószínűséggel egy induló vállalkozás vagy egy még be nem futott vállalkozás, hogyan tud beilleszkedni ebbe a közegbe! Milyen kritériumoknak kell megfelelnünk ahhoz, hogy észrevegyen minket a Pinterest, és képesek legyünk figyelemfelkeltésre, feliratkozásra, értékesítésre?
Érdemes megnézni, mik a legnépszerűbb nichek Pinteresten, és mi, hogyan tudjunk ebbe beleilleszteni saját magunkat. És, hogy mik a legnépszerűbbek?
Innen rögtön tudjuk, hogy a legnépszerűbb kategóriák általában kreatív, és művészeti jellegűek. Ettől függetlenül nem kell azt gondolnunk, hogy a mi kategóriánk elveszett. Tudtátok, hogy noha a legkisebb nézettséggel a pénzügyi témák rendelkeznek, a legmagasabb átkattintási arány az övéké?
Bizony. Mindenkit érdekel, hogyan tud még több pénzt keresni, hogyan tudja pozitívan formálni az életét, és mindenkiben van kíváncsiság. Ezért fontos az, hogy a tartalmunk népszerűségének a megértése felett azt is megértsük, hogyan reagánal a nézők a mi munkásságunkra. Nem csak nézőkre van szükség konverzió nélkül, nézőkre van szükség leginkább, akik valamilyen aktivitást fognak elvégezni az oldalunkon (mentés, kattintás, vásárlás).
Ehhez az kell, hogy ismerjük milyen kulcsszavakra és milyen tartalomtípusra reagálnak jól a nézőink! A kulcsszavak könnyed, és érthető megtalálásához ez a videó rengeteget fog nektek segíteni:
Ezen felül azt is tudnunk kell, hogyan találjuk meg a sikeres tartalmakat, amikre a nézők rákattintanak, és ezáltal elérjük azt, hogy a tartalmunk a kívánt eredményeket hozza. Mik lehetnek a kívánt eredmények? Ez mindig vállalkozástól függ, a legfontosabb eredmények, amiket mérünk viszont, azok:
Ezek alapján tudjuk a legjobban behatárolni, hogy egy egy tartalom jól vagy rosszul teljesít-e. Semelyik induló vállalkozásnak nem szabad olyan tartalomtípusokba ölni az idejét, amik nem hoznak konverziót. Mit jelent ez?
Noha a Pinterest keresőmotorként nem fog az első nap tombolni, mégis akár egy hét után láthatjuk azt, hogy mi hoz magasabb nézettséget, például:
A Kívül-Belül Boldogság egy héttel ezelőtt indult a Pinteresten, és miközben aktívan posztolnak az oldalra, közösen nézzük azt is mi az, ami jól teljesít, és mi az, ami nem. Fent láthatjátok az 5 legtöbbet megtekintett tartalmat az elmúlt egy hétben.
Mindenkinek, aki nőket céloz-Ez azt hiszem teljesen egyértelmű. Ez lehet termék, szolgáltatás, blog (nyugi, mindjárt kitérünk rá) – ami az érdeklődési köröd.
Mindenkinek, aki hasznos tudást ad át, mivel azt mindenki olvasni fogja – 35% férfi felhasználók is.
Mindenkinek, aki bármilyen kreatív tartalommal foglalkozik – főzés, DIY, self-help, művészetek, divat. Semmi esetre sem hagynám ki, nagy népszerűségnek örvendenek.
Értelemszerűen, ha határozott célotok az, hogy forgalmat vonzzatok be Pinterestről, akkor tudnotok kell, hogy kinek és mit tudtok bemutatni, prezentálni. Ehhez kell egy nézőközönség, aki már jelen van, azt a fent található táblázatban meg tudjátok nézni újból.
Majd amikor megtaláljátok a közös metszetet vagyis azt, hogy milyen tartalom érdekel titeket és tud potenciálisan növekedni Pinteresten, akkor kell elgondolkodni azon, hogy ezt milyen formában tudod prezentálni a nézőidnek. Ebben a szegmensben a blogokat fogjuk részletezni, de ha szeretnétek egy részletesebb leírást webshopokról, szolgáltatásokról, akkor írjátok meg kommentben, és készítek egy összehasonlító cikket, ahol elmagyarázom a legfontosabb hasonlóságokat és különbségeket a különböző vállalkozási típusok között!
Amennyiben a vállalkozási ötletetek egy blog indítása, és felfuttatása a Pinterest segítségével, a következőre kell figyelnetek:
A Pinterest egy maraton, nem sprint. Itt nem fogtok 1-2 hét vagy akár 1-2 hónap alatt többszázezres nézettségre szert tenni. Leggyorsabb esetben 3-4 hónap után kezd el beindulni az oldal, majd 4-5 hónap után lehet várni azt, hogy elkezd szó szerint berobbanni. Ez sokaknak idegtépő lehet, hiszen ahhoz szoktunk, hogy a TikTok kilövi a tartalmat, és rögtön milliók nézik a videóitokat.
Csak van egy bökkenő. A forgalom meg is hal pár napon belül, illetve nincs lehetőségetek arra, hogy minden egyes poszt után átirányítsátok a nézőket a weboldalatokra. A Pinteresten ez pont fordítva történik. A tartalomnak több hónap kell mire felfut, viszont évekkel később is hoz forgalmat akkor, ha az oldal optimalizált és a tartalom megfelel a nézők igényeinek, és érdeklődési köreinek. Például:
Ez a pin 2021-ben készült, és ennyi forgalmat hozott az elmúlt 30 napban:
Ki akarna 270 extra kattintást, több, mint 954 mentést és több, mint 239,000 nézőt kihagyni organikusan, reklámok nélkül? Szerintem senki. A Pinterest legnagyobb ereje abban van, hogy hosszútávon szolgálja ki a felhasználóit akkor, ha időt és energiát fektettek az oldalukba.
Ismertek még egy olyan platformot, ami ezt garantálja nektek? Éveken át tartó organikus elérést, és a lehetőséget arra, hogy legyen egy olyan online felületetek, ami akár eltarthat titeket reklámbevételekből? Nem hinném.
Pláne akkor, ha hozzá számoljuk azt, hogy egy jól működő blog mindig foglalkozik affiliate marketinggel, és sok esetben akár saját termékek értékesítésével. A határ a csillagos ég. A kérdés pedig csak az: Képesek vagytok-e időt, és energiát szánni valamire, ami utána kitart mellettetek és segít abban, hogy egy sikeres vállalkozást építsetek fel?
A Pinterest Tanfolyamon Kezdőknek, végig veszünk minden leckét a kezdektől, annak érdekében, hogy a tartalmatok elérje a kívánt eredményeket, konverziót és segítsen nektek egy sikeres vállalkozást építeni!
5 vevőszerző tipp kezdő vállalkozóknak-Induló vállalkozások támogatása Pinteresttel
Facebookon is!
Ezen felül, minden héten két alkalommal küldünk ki hírlevelet, amiben az összes aktualitás először jelenik meg, ott vannak nyereményjátékok, kedvezmények, mini tréningek és kvízek kifejezetten azért, hogy a ti fejlődéseteket támogassuk a Pinteresten, és a vállalkozásotokban!
Ne felejtsetek el feliratkozni!
Ha bármilyen kérdésetek van, várjuk őket kommentben vagy emailben a strategiesbykarmen@gmail.com email címen, ahol maximum egy héten belül válaszolunk nektek!
Ne feledjétek: Minden sikeres vállalkozás mögött akarat, és kitartás van! Ti sem olvastátok volna végig ezt a cikket, ha nem lenne bennetek meg az akarat, és az indíttatás arra, hogy kihozzátok magatokból a maximumot!https://www.youtube.com/watch?v=OZzqUotHkDo
Címkék: induló vállalkozások támogatása, kezdő vállalkozások, magyar pinterest, online vállalkozás, pinterest, sikeres vállalkozások, sikeres vállalkozó, vállalkozási ötletek